poniedziałek, 24 czerwca 2013

Farfalle z zielonymi warzywami i serem camembert.




W końcu znalazłam chwilę na ugotowanie czegoś. Oczywiście czasu dużo nie miałam więc danie musiało być szybkie. Użyłam zielonych warzyw które znalazłam w lodówce czyli: brokuły, szparagi, cukinia i zielona cebulka i połączyłam z makaronem oraz serem camembert. To jedno z tych dań, które zagości w moim menu na dni, w których jestem zapracowana. Przygotowując makaron dodałam oliwy czosnkowej którą sama zrobiłam (nic prostszego) a o której postaram się napisać za niedługo na blogu.



Przepis: (ok. dwóch porcji)

  • makaron farfalle (lub jakikolwiek inny) ok. 200g
  • krążek sera camembert ( ja dodałam naturalny ale można wybrać np. z chilli, żeby zaostrzyć danie)
  • pół cukinii
  • ok. 6 zielonych szparagów
  • pół główki brokuła
  • zielona cebulka 
  • oliwa czosnkowa (lub zwykła i dodatkowo czosnek)
  • sól, pieprz, chilli
Myjemy warzywa. Cukinie kroimy w plasterki a następnie, ćwiartki. Brokuła dzielimy na małe główki, siekamy zieloną cebulkę. Odrywamy końce szparagów ( w miejscu gdzie same pękną) i kroimy na małe kawałki. Gotujemy makaron. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wsypujemy wszystkie warzywa i smażymy na małym ogniu, doprawiamy do smaku. Ja lubię chrupiące ale nie do końca surowe warzywa. Jeśli chcesz, żeby były miękkie musisz je dłużej smażyć na małym ogniu (można dodać trochę więcej wody z makaronu). Dodajemy chochelkę wody z makaronu. Kroimy ser na kawałki. Odcedzamy makaron i wsypujemy do warzyw, dodajemy camembert i na małym ogniu mieszamy przez chwilę aby ser się rozpuścił. Smacznego!




2 komentarzy:



  1. Jak ja uwielbiam takie dania <3 Camembert smakuje genialnie w połączeniu z makaronem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis na farfalle wygląda smakowicie, na pewno wypróbuję!:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...