środa, 20 lutego 2013

Muffiny z kiełbasą

  

Babeczki to moja fascynacja, najfajniejsze w nich jest to że robi się je szybko, nie da się ich zepsuć a można je zrobić ze wszystkim. Dziś na przykład chciałam Wam pokazać moje ulubione, muffiny na ostro z kiełbasą. Bo w końcu ile można zjeść słodkich babeczek. Są dla nich świetną alternatywą, a co najlepsze, można je zapakować do plecaka i wziąć ze sobą na lunch. Do tego tylko kubek barszczu czerwonego i przepyszny obiad mamy gotowy.


 Składniki (na ok 12 szt.)
  • 2,5 szklanki mąki  
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 20 dkg kabanosów lub dobrej kiełbasy
  • 20 dkg ostrego sera żółtego 
  • pęczek dymki
  • Przyprawy jakie kto lubi (ja bazuje na paprykach słodkiej i ostrej, soli, pieprzu , przyprawie włoskiej i przyprawie do grosa zależy co mam w szufladzie ) 
  • 2 jajka 
  • szklanka mleka 
  • ½ szklanki olej 
     
    Kiełbasę i dymkę kroimy na kawałki, ser ścieramy na tarce z grubymi oczkami. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy do niej proszek do pieczenia, przyprawy. Dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy ser, kiełbasę i dymkę. W drugiej misce mieszamy jajka z mlekiem i olejem. Dodajemy mokre składniki do suchych i mieszamy, do utworzenia  w miarę jednolitej masy (by nigdzie nie została nie rozmieszana mąka. Tak przygotowane cisto przekładamy do foremek na muffiny, możemy z wierzchu posypać je jeszcze startym serem. Pieczemy ok 20-25 min w 180 stopniach. Najlepiej smakują w towarzystwie barszczu czerwonego.
     
    Smacznego!






                    4 komentarzy:



                    1. Mniam! Bardzo lubię takie muffinki!

                      OdpowiedzUsuń
                    2. wytrawne muffinki świetna rzecz ;)

                      OdpowiedzUsuń
                    3. Oj tak! Nie ma nic lepszego jak wytrawne muffinki pod ręką :D Te są moje ulubione ale mam w zanadrzu jeszcze kilka pomysłów :D

                      OdpowiedzUsuń
                    4. Właśnie je zrobiłam, o ludzie jakie to zajebiste jest!!! Pyszne!

                      OdpowiedzUsuń

                    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...