niedziela, 5 sierpnia 2012

Kurczak w płatkach migdałów


Moja wersja kurczaka w migdałach troszkę różni się od innych ponieważ chciałam uniknąc klasycznej panierki. Filety obtaczamy tylko w jajku i migdałach przez co danie zyskuje lekkość.
Mięso marynowane w mleku i miodzie staje się miękkie i soczyste a migdały zyskują dzięki niej złocisty kolor.


Przepis (na jedną porcję):
  • 3 lub 4 małe filety z kurczaka (takie jak na zdjęciu, jeśli macie większe poprostu pokrójcie na części)
  • 1 jajko
  • garść migdałów
  • pół szklanki mleka
  • łyżeczka miodu
  • pieprz, ostra papryka, chilli
  • łyżka oliwy
Filety (nie rozbite) włożyć do miseczki lub małego garnka, posypać przyprawami, zalać mlekiem i miodem, dobrze wymieszać. Przykryć i odstawić do lodówki na jak najdłużej (najlepiej na noc, ale 3 godziny też będą wystarczające). Rozbełtać jedno jajko w miseczce, wysypać migdały na talerzyk. Najlepiej rozgrzać patelnię na średnim ogniu z dodatkiem niewielkiej ilości oliwy, tak żeby świezo opanierowane filety kłaść od razu na tłuszcz. Kurczaka obtaczamy najpierw w jajku a później w migdałach i kładziemy na patelnię. Nie przejmujcie się jeśli kilka płatków odpadnie, można je położyć na usmażonym już kurczaku. Smażymy kilka minut z jednej strony aż uzyskamy brązowy kolor i czynność powtarzamy z drugiej strony. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Ja akurat miałam cukinię marynowaną w curry od mojej babci - mojej osobistej mistrzyni przetworów. Smacznego :)







1 komentarzy:



  1. mmm lubię migdały i kurczaka, z pewnoscią kiedyś skorzystam z Twojej panierki ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...