poniedziałek, 16 lipca 2012

Anellini z kurczakiem i warzywami

Co jakiś czas przychodzi moment kiedy w lodówce mamy dużo resztek i wtedy właśnie powstają najciekawsze pomysły. Tym razem proponuję Wam makaron anellini - malutkie krążki które odmienią każde danie. Co do pozostałych dodatków, wszystko zależy od tego co kryje się w Waszej lodówce. U mnie akurat był kurczak z poprzedniego obiadu, reszta brokuł, trochę wędliny. Do tego jeszcze kilka składników i wychodzi nam pysze danie, które nadaje się również do zjedzenia na zimno czy zabrania ze sobą do pracy.


Składniki:
  • makaron anellini
  • brokuły
  • kukurydza z puszki
  • kurczak
  • wędlina
  • szczypiorek
  • cukinia
  • cebula
  • oliwa z oliwek
  • czosnek
  • sól, pieprz, ostra papryka, chilli
Oczywiście Wy możecie użyć innych dodatków np. resztki papryki, pieczarek, bakłażana, groszku.
Ugotowałam makaron wg przepisu na opakowaniu i po odcedzeniu zostawiłam w garnku przykryty pokrywką. Cukinię pokrojoną w plastry najpierw usmażyłam na patelni bez dodatku tłuszczu a brokuły ugotowałam na parze (ok 6 min.). Gotowe warzywa przełożyłam do miski. Na oliwie podsmażyłam kurczaka, wędlinę z cebulą i czosnkiem. Dodałam brokuły, cukinię, posiekany szczypiorek oraz kukurydzę z puszki. Przyprawiłam do smaku. Po kilku minutach dodałam makaron, dodałam oliwy extra virgin, zamieszałam i gotowe!






0 komentarzy:



Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...