wtorek, 14 lipca 2015

Mielone inaczej - z musztardą


Kotlety mielone zapewne znane są każdemu z Was. Jednym jako mielone innym (np. mi) jako sznycle. Jedni je lubią, dla innych to ostateczność kojarzona ze szkolnymi stołówkami. Zwykły kotlet mielony, usmażony w panierce na gorącym oleju...nuda! Ale, jeśli coś jest zwyczajne to znak, że czas to urozmaicić ;) Wariacji na temat mielonych testowałam wiele, z pieczarkami, z ziołami, z serem..i w końcu wpadłam na pomysł zdecydowanie najlepszy! Połączyłam klasyczny przepis na mielone z przepisem na wołowinę do hamburgerów, efekt? Super zadowalający!



Składniki (na ok 20 kotlecików):
  • 0,5 kg mięsa mielonego wołowego
  • 0,5 kg mięsa mielonego wieprzowego
  • 4 jajka
  • 3 duże cebule
  • 2 namoczone bułki
  • 3-4 łyżki musztardy
  • garść świeżych ziół jakie macie pod ręką ( ja dodałam bazylię , bazylię czerwoną, oregano, rozmaryn, estragon, lubczyk)
  • sól i pieprz do smaku
  • opcjonalnie odrobina pasty paprykowej słodkie i/lub ostrej
  • bułka tarta

Bułki zalewamy woda by namokły. Cebule obieramy i kroimy na drobną kosteczkę, a zioła siekamy. Oba rodzaje mięsa mieszamy w dużej misce. Dodajemy do nich cebulę, zioła i wbijamy jajka. Bułki dokładnie odciskamy z wody i także dodajemy do mięsa. Doprawiamy solą i pieprzem, dokładamy musztardę i pastę paprykową. Wszystko dokładnie mieszamy (najlepiej ręką) by składniki ładnie sie połączyły.
Przygotowujemy sobie talerz z bułką tartą i zaczynamy formować kotleciki. Kształt dowolny, ja zrobiłam okrągłe i raczej mniejsze, natomiast moja mam zawsze robi nieco podłużne i na tyle duże by wystarczyło zjeść jednego. Po uformowaniu odpowiedniego kotlecika obtaczamy go w bułce tartej. Czynność powtarzamy do póki nie zużyjemy całego mięsa.
Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy ok minuty z każdej strony (aż bułka tarta się przyrumieni).
Smacznego!







2 komentarzy:



  1. Moje ulubione kotleciki :) Nie próbowałam jeszcze robić mielonych z ziołami takimi jak bazylia, rozmaryn, estragon czy lubczyk, a patrząc na zdjęcie wygląda, że dodałaś ich dużo. Jeśli smakują tak samo dobrze jak wyglądają to koniecznie muszę spróbować tego przepisu. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świerze zioła są bardzo aromatyczne, mi to nie przeszkadza (wręcz przeciwnie) dlatego dałam ich naprawdę sporo. Jeśli lubisz, na pewno będą Ci smakować ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...