środa, 20 maja 2015

Pesto z liści rzodkiewki



Trafiłam ostatnio w internecie na przepis z...liści rzodkiewki. Dziwna rzecz pomyślała, ale może w tym szaleństwie jest metoda  pomyślałam i postanowiłam sprawdzić czy to co zawsze ląduje w koszu da się zjeść. I uwierzcie, da się! I nawet dobrze to smakuje, a skoro dobrze smakuje, to nie marnotrawimy! Liście rzodkiewki można połączyć z pestkami dyni, słonecznika lub migdałami.  Odkąd spróbowałam tej wersji, chodzi mi po głowie połączenie ich z orzechami włoskimi i dodaniem do makaronu z kurczakiem :)


Składniki: 

  • 1 pęczek rzodkiewki
  • 2 ząbki czosnku
  • garść płatków migdałowych lub pestek dyni/słonecznika
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól , pieprz
  • odrobina soku z cytryny
  • 50 g sera grana padano
Pestki/płatki migdałowe prażymy na suchej patelni i odstawiamy do ostygnięcia. Liście rzodkiewki bardzo dokładnie myjemy i razem z pozostałymi składnikami i ostudzonymi pestkami miksujemy na masę. Sok z cytryny, pieprz i sól dodajemy do smaku według naszego uznania. Jeśli masa jest za gęsta możemy dolać więcej oliwy z oliwek lub wody.

Tak przygotowane pesto możemy użyć jako pasta kanapkowa lub dodatek do makaronu.

Smacznego!


2 komentarzy:



  1. świetne pesto, jeszcze takiego nie robiłam, a smak zapewne ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo ciekawie, jeszcze się z takim pesto nie spotkałam, ale na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...