czwartek, 20 września 2012

Makaron z tuńczykiem w sosie śmietanowym


Ta potrawa najczęściej gości na moim stole gdy lodówka świeci pustką. Zazwyczaj zostaje mi puszka tuńczyka i troche śmietany. Makaronu u mnie nigdy za wiele, więc danie to jest moim kołem ratunkowym. Drugą jego wariację, gdy zamiast śmietany zostaje mi sos pomidorowy pewnie również tu zaprezentuję.

Składniki (na dwie porcje):
  • ok. 200g makaronu (użyłam penne)
  • średnia cebula
  • ząbek czosnku
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • ok 2 łyżek śmietany (najlepiej gęstej)
  • odrobina świeżej papryki peperoni
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
Makaron gotujemy. Na patelni polanej odrobiną oliwy, na małym ogniu szklimy posiekaną cebulę i czosnek. Następnie dodajemy tuńczyka i posiekaną pepperoni i wszystko doprawiamy. Rozdrabniamy rybę widelcem i mieszamy. Po kilku minutach zmniejszamy ogień i dodajemy śmietanę od razu mieszając. Podajemy z makaronem. Możemy posypać świeżą lub suszoną pietruszką.





4 komentarzy:



  1. Pychota :) Zdrowo i smacznie. Tylko kilka oliwek bym dodała, bo je uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste i pyszne danie. My takie uwielbiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. aż ślinka cieknie ! to by mi smakowało, pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  4. proste i smaczne ;) lubię takie dania na szybko ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...