wtorek, 4 września 2012

Makaron z bakłażanem i serem wędzonym



Ponieważ bakłażan kojarzy mi się z wakacyjnymi obiadami na południu europy, chętnie dodaje go do dań aby przywołać miłe wspomnienia. Przepis ten jest pyszny w swojej prostocie jednak ja dodałam do niego dość mocny akcent jakim jest ser wędzony. Gotowy sos (bez sera) można przechowywać w słoiczku, w lodówce przez kilka dni.


Składniki: (na około dwie porcje)
  • mały bakłażan
  • dobrej jakości sos pomidorowy
  • dwa grubsze plasty sera wędzonego
  • ok. 200g dowolnego makaronu (ja wybrałam penne)
  • dwie łyżki tartego parmezanu
  • pieprz, sól
  • oliwa z oliwek
  • kilka listków bazylii
Makaron gotujemy.Bakłażana kroimy w kostkę, solimy i na niewielkiej ilości oliwy (tylko żeby natłuścić patelnię ponieważ bakłażan potrafi pochłonąć ogromne ilości tłuszczu) na małym ogniu smażymy go aż delikatnie zbrązowieje i zmięknie. W zależności od tego jaki czy lubimy gęsty czy rzadki sos, dodajemy odpowiednią ilość sosu pomidorowego (ja dodałam ok 250g). Dusimy na małym ogniu, doprawiamy do smaku. Po ok. 10min dodajemy poszarpane listki bazyli i mieszamy. Po nałożeniu na talerze, obsypujemy wędzonym serem i parmezanem.





3 komentarzy:



  1. pyszna, makaronowa wariacja!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ festiwal smaków i barw na telrzu. No i jest makaron, więc znów: "lubię to" ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...